تولیدی قاب عکس آفتاب

اعتماد شما افتخار ماست

0
Subtotal: تومان

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

راهنمای انتخاب و خرید قاب عکس و نکاتی برای نصب تابلو

5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید قاب عکس

راهنمای خرید قاب عکس میتواند دکوراسیون شما را منحصربه فرد کند. دکوراسیون داخلی منزل و چیدمان وسایل تزئینی در آن، یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد معمولا با آن روبه‌رو هستند. در واقع یک دکوراسیون زیبا می‌تواند از یک‌سو موجبات آرامش اهل خانه را فراهم آورد و از سوی دیگر، سلیقه و هنر صاحب‌خانه را به مهمانان نشان بدهد.

به‌جرئت می‌توان گفت آنچه بیشتر از مبلمان، گلدان‌ ها و دیگر وسایل تزئینی می‌تواند نیازهای زیبایی‌شناختیِ بصری انسان را فراهم کند، استفاده‌ی به‌جا و مناسب از تابلوها و آثار هنری است. اگر فکر می‌کنید کافی است یک تابلوی زیبا و گران‌قیمت بخرید و سپس آن را با یک میخ به دیوار آویزان کنید، سخت در اشتباه هستید. در این مطلب از سیر تا پیازِ مراحل انتخاب و خرید تابلو تا نصب درستِ آثار هنری را به شما ارائه می‌کنیم تا با استفاده از نکات آن، دکوراسیون منزل‌تان را به زیبایی تکمیل کنید.

انتخاب سبک تابلو

پیش از خرید تابلو یا آثار هنری بهتر است ابتدا تعیین کنید چه سبکی را می‌پسندید. درگذشته سبک تابلوها و آثار هنری بسیار محدود بود، اما امروزه گزینه‌های متنوع و زیبایی وجود دارند که می‌توانید بسته به سلیقه‌تان بهترین تابلوها را در سبک‌های کلاسیک، مدرن، مینیمال و نظایر آن انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید صفحات هنری و مجلات دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید، از وب‌سایت‌های انتخاب آثار هنری استفاده کنید یا آثار هنرمندان و طراحان دکوراسیون داخلی را در پینترست، اینستاگرام و رسانه‌های مشابه دنبال کنید.

اندازه‌ی تابلو

پس از انتخاب سبک مورد علاقه‌تان و قبل از خرید تابلو، باید اندازه‌ی آن را تعیین کنید. تعیین اندازه‌ی درست تابلوها یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از اقدام به خریدِ آنها باید در نظر گرفته شود. برای تعیین اندازه‌ی تابلو به نکات زیر توجه کنید:

۱. فضا

معمولا طراحان دکوراسیون داخلی عقیده دارند هرچه تابلو بزرگ‌تر باشد، بهتر است. تابلوهای بزرگ در بسیاری از موارد می‌توانند طراحی دکوراسیون منزل را کامل کنند. به‌عنوان مثال، اگر تعداد مبلمان یا وسایل موجود در اتاق با توجه به بزرگی فضای آن کم باشد و با فاصله از یکدیگر چیده شده باشند، یک تابلوی بزرگ به‌راحتی می‌تواند میدانِ دید را پُر کند.

۲. شکل و ابعاد دیوار

برای دیوارهای بلند که شبیه به یک مستطیل ایستاده به‌نظر می‌رسند، بهتر است از پرتره و تابلوهای عمودی استفاده شود. اما برای دیوارهایی که افقی هستند (مانند دیوار راهروی ورودی منزل) بهتر است از تابلوهای افقی استفاده کنید. تابلوها باید تا حدی بزرگ باشند و حداقل دو‌ سوم یا سه‌چهارم کل دیوار را بپوشانند.

۳. اندازه‌ی سقف

اگر سقف اتاق بلند و طاقی‌شکل است، تابلوهای بزرگی که کل یک دیوار را پُر می‌کنند مناسب‌تر هستند. اما اگر ارتفاع سقف کم است، استفاده از یک تابلوی کوتاه به‌شکل افقی بهتر است.

۴. ایجاد گالری دیواری

برای درست کردن یک گالری هنری روی یک دیوار بسیار بزرگ، می‌توانید از تابلوهایی با اندازه‌های یکسان یا با اندازه‌های مختلف (برای افزایش جذابیت‌های بصری) استفاده کنید. در این روش باید از آثار هنری یک هنرمند، نقاشی‌هایی با رنگ زمینه‌ی یکسان یا تصاویر چاپی با مضمون یکسان استفاده کنید.

در این بین از تابلوهای سری که در حقیقت یک اثر هنری واحد هستند، غافل نشوید.

پروفیل قاب عکس | قیمت قاب پی وی سی | قاب سازی آنلاین

خرید تابلو – قاب عکس – شاسی

پس از تصمیم‌گیری و انتخاب سبک تابلو می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید. اگر وقت آن را ندارید که در فروشگاه یا حراجی به‌دنبال تابلوی دلخواه‌تان بگردید، می‌توانید آن را از فروشگاه‌های آنلاین تهیه کنید. از آنجا که نمی‌توانید در خرید آنلاین ابعاد واقعی تابلو را ببینید، باید با دقت بیشتری از نظر سبک و اندازه به جست‌وجوی تابلوی مناسب بپردازید. نکات زیر در خرید آنلاین تابلو بسیار اهمیت دارند:

۱. دقت کنید تابلوهایی را انتخاب کنید که از نظر سبک و اندازه با فضای منزل همخوانی داشته باشند و بهتر است با دکوراسیون اطراف‌شان متناسب باشند. به‌دقت اندازه و سبک تابلو را تعیین کنید و سپس به جست‌وجو بپردازید. اگر نگران تناسب آن با دکوراسیون هستید، بهتر است تابلو را از رنگ‌هایی انتخاب کنید که با یک یا دو رنگ از رنگ‌های اصلی دکوراسیون مطابقت داشته باشد تا اگر بخشی از دکوراسیون تغییر کرد، ناهماهنگی ایجاد نشود.

۲. ارزش آثار هنری فقط به جذابیت‌های بصری محدود نمی‌شود. گاهی دانستن داستان زندگی هنرمند یا اثر او می‌تواند ارزش ویژه‌ای به تابلو ببخشد. بنابراین هنگام خرید تابلو، درباره‌ی هنرمندی که در جست‌وجوی آثارش هستید، بیشتر تحقیق کنید.

۳. هنر، بهترین فرصت برای شکستن محدودیت رنگ‌هاست. حتما نباید از تابلوهایی استفاده کنید که ترکیبی از رنگ‌های موجود در فضای اتاق باشد. کمی خلاق باشید و به تضاد هوشمندانه‌ی رنگ‌ها فکر کنید.

پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم، می‌توانید خرید تابلو را با خیال راحت به پایان برسانید.

نصب تابلو

پس از خرید تابلو بر مبانی راهنمای خرید قاب عکس، حال نوبت به نصب آن می‌رسد. نصب تابلوها اگر به‌درستی انجام نشود ممکن است منظره‌ی ناخوشایندی پدید آورد. برای نصب تابلوها، حتما نکات زیر را مورد توجه قرار بدهید:

۱. یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افراد این است که تابلوها را چنان بالا آویزان می‌کنند که برای دیدن آنها باید کاملا سرتان را بلند کنید. تابلوها و آثار هنری باید جایی نصب شوند که کاملا در راستای چشمان فردی با قدِ حدودا ۱۶۷ تا ۱۷۲ سانتی‌متر قرار گیرند و فرد بدون اینکه زیاد سرش را به بالا یا پایین خم کند، بتواند تابلو را تماشا کند.

۲. اگر قرار است تابلو روی دیوار بالای مبل یا طاقچه‌ی شومینه نصب شود، ابعاد آن باید به‌اندازه‌ی سه‌چهارم پهنای مبل یا طاقچه باشد و ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر بالاتر از آن قرار بگیرد. حتما نیاز نیست این اعداد دقیق باشند، با یک نگاه نیز می‌توانید تخمین بزنید.

۳. اگر می‌خواهید به‌جای یک تابلوی بزرگ چند تابلو را در کنار یکدیگر قرار بدهید، آنها را طوری کنار هم بچینید که نزدیکِ هم باشند نه اینکه آنها را در کل فضای دیوار پخش کنید.

۴. اگر می‌خواهید چند تابلو را به‌صورت گالری نصب کنید، بهتر است از مرکز شروع کنید و به‌تدریج تابلوها را به اطراف آن بیفزایید. می‌توانید از برخی وب‌سایت‌ها برای نحوه‌ی چیدمان تابلوها ایده بگیرید. برای اطمینان بهتر است قبل از نصب، طرح انتخابی را با استفاده از کاغذ یا خودِ تابلوها طبق دستورالعملِ ارائه‌شده، روی کف اتاق پیاده کنید.

۵. نصب تابلو به‌صورت شبکه‌ای (Grid)، یکی از روش‌های تأثیرگذار به‌ویژه در تابلوهایی با مضمون عکاسی است. تابلوهای سیاه‌ و سفید برای این کار بسیار مناسب هستند. در این روش باید تابلوها را با مرزهای یکسانی از یکدیگر (شبیه به تور) جدا کنید.

۶. سعی نکنید همه‌ی دیوارها را با تابلوهای هنری پُر کنید. نصب تعداد محدودی تابلو، فضای دلپذیرتری ایجاد خواهد کرد.

۷. همیشه قرار نیست تابلوهای بزرگ نصب کنید. گاهی می‌توان با نصب قاب‌های کوچک، تأثیر بیشتری روی بیننده ایجاد کرد. این تابلوها انگار به بیننده اشاره می‌کنند: «کمی نزدیک‌تر شو تا بهتر ببینی».

۸. اگر می‌خواهید کمی خلاق‌تر باشید و فضای پیچیده‌تری ایجاد کنید، تابلو را جایی قرار بدهید که با دکوراسیون حالت لایه‌لایه به‌وجود بیاورد. به‌عنوان مثال، تابلو را جایی نصب کنید که یک میز در گوشه‌ای از آن قرار بگیرد و روی میز گلدانی بگذارید که برگ‌های آن روی بخش کوچکی از تابلو سایه بیندازد (یا آباژوری که نور رنگی آن روی بخشی از تابلو بیفتد).

۹. تابلو را آن‌قدر شُل آویزان نکنید که اگر کسی در اتاق را محکم به هم کوبید، تابلو به زمین بیفتد. این کار علاوه بر اینکه خطرناک است، به تابلو هم آسیب می‌رساند. قبل از شروع نصبِ تابلو، بررسی کنید که دقیقا به چه ابزارهایی نیاز دارید و آن را محکم و ایمن نصب کنید.

۱۰. در آخر، برای نصب تابلوها فقط به آویزان کردن‌شان به دیوار اکتفا نکنید. می‌توانید برخی از آنها را روی پیانو، بالای تخت و حتی روی میز قرار بدهید (البته باز هم باید آنها را به دیوار تکیه بدهید). اگر به نظرتان عجیب است، حداقل یک‌بار امتحان کنید!

تولیدی قاب عکس آفتاب

راهنمای خرید قاب عکس

ترکیب آینه و عکس | طرح تولید قاب عکس | قاب های پی وی سی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا